Сваки наш излет има за циљ да наши чланови упознају и још више заволе своју Србију.

Сваки излет се састоји од образовног дела (посета музејима, манастирима, галеријама и другим значајним културно историјским местима и објектима).

Други део је забавног садржаја, где се чланови кроз шале, музику, игранке и разне друштвене игре, боље упознају међу собом и настављају да се друже и ван удружења.

Путовање чланова Удружења "Стари Чукаричанин"

Излет - манастири јазак и мала ремета етно сео Лугарница

Раваница, Свети сисоје и Лешје

2018. 06. 30.год.

Излет организовао Фадил Мућа на предлог Бранке Перић

Ведро друштво на окупу пауза је готова идемо даље капије нанастира Раваница
манастир Раваница манастир Свети Сисоје најхрабррији први у манастиру Лешје
манастир Лешје мало смо се октрепили ресторан Колиба Љубинко је био задужен за забаву

Излет у Бач

2018. 05. 26.год.

Излет организовао Фадил Мућа на предлог Зорице Кукољац

Кренули смо на излет да обиђемо Бач. Имали смо леп дан и удобан аустобус.

Седела сам са Зорицом која је шест година била председник Удружења.

Један део пута је прошао у нашем међусобном упознавању и упознавању историјата овог Удружења.

Пут нас је водио преко Фрушке горе. Паузу смо имали у дивном ресторану "Винарије Ковачевић". Дивно место за предах. Пила се кафа, чај и њихово чувено вино. Уживали смо у дивно уређеном ресторану и шетњи по околини коју украшавају цвећњаци и дрвореди. Неки су куповали вино а други воћне ракије.

У Бачу смо прво посетили фрањевачки самостан саграђен у 12. веку. Темеље овог самостана су поставили припадници витешко - монашког реда, темплари, а касније је предат фрањевачким монасима.

Веома љубазан фратар објашњавао нам је историјат самостана и стрпљиво одгпварао на наша питања.

Пут нас је даље водио према Бачкој тврђави која је данас најстарија тврђава у Војводини. Подигао је у 13. веку угарски краљ Роберт Анжујски. Тврђава спада у такозване водене тврђаве јер је била са свих страна опасана водом, реком Мостонгом и њеним отокама.

Почетком 1700год. тврђава је спаљена и разрушена. Најбоље је очувана Донжон кула. Сазнали смо да ће УНЕСКО финансирати обнову тврђаве.

Ми смо шетали и обилазили остатке тог моћног утврђења. После фотографисања кренули смо у манастир Бођани, смештен у истоименом насељу. То је православни манастир који је на месту чудотворног извора подигао извесни трговац Богдан. Много пута је рушен и дограђиван. Данашње здање потиче из  17. века У конацима манастира је музеј са страринским гравирама, сликама и црквеним посудама. у  једној просторији је чудотворан извор чијом водом је излечен ктитор овог манастира.

После манастира кренули смо у етно кућу "Дидина кућа" Домаћини су наследници имућне шокачке породице. Успели су да сачувају покућство и три просторије су претворене у музеј. Кроз разговор са домаћицом сазнали смо много детаља из њихове богате историје и културе.

после обилног ручка уз музику опростили смо се од љубазних домаћина и кренули пут Београда. Славица и Зорица су нас забављале са разним занимљивостима, афоризмима и шалама. Слободанка нам је отпевала неколико песама.

Било је ово занимљиво путовање на коме смо од Славице и Зорице чули много података о Бачкој, Бачу и Објектима које смо посетили.

написала Иванка Павловић

Излет у Сенту

28. 10. 2017.год.

Излет организовао Фадил  Мућа

У рано, тмурно, суботње јутро кренули смо према Војводини, очекујући да се оствари прогноза за кишовит и хладан дан. Како смо одмицали равницом, све је више било сунца, а облаци су нестајали. Цео дан нас је пратило сунчано и пријатно време.

Градић Сента ушушкан и окупан у јесење боје, као да је изникао из стихова Десанке Максимовић.

" Прошетала јесен по густом шевару ...

... у дукату, бакру и ћилибару...

Кренули смо  у обилазак овог пријатног и лепог града.

Цркву Светог Архангела Михаила смо видели само споља пошто је служба била завршена, а црква закључана. Није имала број телефона да би раније заказали посету.

У родној кући Стевана Сремца, претвореној у музеј 2005.год. кустос се трудио да нам објасни све што се односили на живот књижевника у Сенти.

Из музеја, родне куће, отишли смо у Градски музеј који је у приземљу имао смештен материјал из палеонтологије, археологије и локалне историје (сенчанска битка), а на спрату је била етнографска збирка.

После слободне шетње по граду, већи део чланова је отишао у градску кућу у чијем саставу је кула - видиковац. Многи су прошли 200 степеника да се попну на видиковац одакле су посматрали прелепу  панораму града и околине.

Већ је било време да се оде на ручак у ресторан "Грил" на веома укусан Мађарски гулаш и одличну музику уз коју смо се сви веселили заједно са Владом који је у томе предњачио.

Кренули смо за Београд око 18ч. расположени и помало уморни од утисака који су нам обогатили овај дан.

написала: Зорица Кукољац

Излет у Вршац који нам је бесплатно организовала

наша општина Чукарица

12. 10. 2017.год.

извештај о излету са сајта наше  Општине Чукарица

Излет на Златар

30. 09. - 01. 10. 2017.год.

Излет у Голубац и Лепенски вир

22. 08. 2017.год.

Излет у Свилајнац

26. 07. 2017.год.

Излет у Бечеј

24.06. 2017.год.

Излет организоца Фадил Мућа

Кренули смо у лепом расположењу, иако нас је очекивао један врео дан. Али када у бусу ради клима и остало почиње да штима.

Били смо више него пријатно изненађени када нам се у Бечеју придружила једна дивна млада жена Маријана која нам је била водич цео дан. Сазнали смо да се овај градић помиње као тврђава још у 11. веку а данашњи Бечеј на десној страни Тисе почео је да се гради 1701. год.

Прошетали смо главним тргом који се тренутно реновира по који зна пут кроз историју. Био је он некада велика пијаца па кружни ток звани Погача а данас ће бити украс града са пуно зеленила. Ту смо видели СО изграђену 1928.год. Задужбина баронице Еуфемије Јовић затим ту је Римокатоличка

црква па Православна црква Светог Георгија грађена 1851.год. Која данас има 63 иконе дела нашег академског сликара Уроша Предића. Лепота за очи свака икона је прича за себе. Коме су ликови на њима били намењени, испричала нам је љубазна Маријана. Затим смо се одвезли до дворца породице Дуђерски „Фантаст“ који је изграђен 1925.год. видели смо ергелу коња која је за живота Богдана имала 1400 коња а данас једва 80. Уз дворац је Богдан саградио и малу цркву, која је пошто је ту и сахрањен постала капела. Данас је у дворцу фантаст и хотел са великим рестораном и терасом где смо се пријатно освежили. Затим нас је Маријана провела кроз цео замак где смо видели велику плесну дворану, плаву радну собу и трепезарију као и собу са вредним сликама од историјског значаја. Само уз њену причу обилазак је био прави доживљај. Потом смо се вратили у Бечеј до ресторана хотела Империјал где нас је дочекало љубазно особље и тамбураши. Пред полазак за Београд отишли смо да видимо и преводницу Шлајз као и музеј на самом ушћу великог канала у Тису, ту смо упознати да је уз преводницу изграђена и мала електрична централа. Преводница је позната и по томе што је пројекат за њу урадио студио познатог Ајфела (торањ у Паризу). После тога кренули смо пут Београда задовољни што смо провели овако леп дан, а наш водич Маријана нам је пожелела срећан пут са надом да ћемо доћи опет.

написала  Грана Самарџић

Излет у Панчево и Ковачицу

29. 04. 2017.год.

излет организовао Фадил Мућа уз помоћ Виде Секулић

Увек су велика очекивања за свако путовање а тај 29. април није обећавао пролећан, леп дан. Небо тмурно, али осмеси и надања да ће дан бити леп су обећавали. Друштво уиграно, Председница Зорица, је искусан водич, прича о Панчеву, па ред вицева, ред хумора. Аутобус пун позитивне енергије.

Прво обилазимо цркву Успења Пресвете Богородице у којој нам свештено лице прича историју овог божјег дома. Затим обилазимо и другу цркву  која је била "поклон" избеглицама из Русије која су после Октобарске револуције, примљени у Србију.

Пуно корисних података за кратко време. Сви смо били опчињени иконостасом цркве који је био, недавно, проглашен за најлепши у Србији.

Ковачица је, због своје галерије, углавном свима позната. Лепа места, односно изложбе уметничких дела човек може обилазити небројено пута са истим интересовањем.

утиске смо размењивали у једном, сасвим скромном и пријатном амбијенту мале посластичаре.

Време је са слабом кишом, облачно али то никако није утицало на расположење путника.

Крај овог излета био је, ако би се оцењивало оценом од један до пет - пет плус. Музика, песма, игре... Велика сала за ручавање била је мала да прими толико позитивне енергије, толико осмеха. Још једном је потврђено правило: није важно где си . много је важније с ким си.

Чукаричани су још једном доказали да ова дружења и те како имају смисла. Некако смо, ненамерно или намерно прославили Први мај на свој начин. Лепо.

написала Винка Бојковић

Излет у Идвор

25. 03. 21017.год.

Први излет у 2017.год. Посетили смо Идвор родно место Михајла Пупина, затим Сакуле и Опово.

О животу и делу нашег познатог научника причали смо у аутобусу. У Идвору смно посетили комплекс посвећен Михајлу Пупину и његову Родну кућу. Том приликом смо у сали дома који је Пупин поклонио свом идвор погледали филм посвећен његовом животу и раду. Прошетали смо парком у коме је његова биста и Српска православна црква Храм Светих Благовести.

Пупину смо посветили највише времена, што је и био циљ овог излета.

У Сакулама смо имали пријатно изненађење, наши члан Секулић Вида припремила нам је дочек у својој родној кући. Били смо послужени разним ђаконијама, а најдраже нам је што је то све припремљено од срца.

Ту су биле и њене комшије као и председник месне заједнице гдин. Милорад Јешин и председник "Удружења пензионера" у Сакулама и бивши професор ОШ. Зоран Петровић гдин. Радован Иконов. Обишли смо цркву Св. Николе са предивним иконостасом, изграђена само средствима мештана. Након тога посетили смо школу "Зоран Петровић" где смо се упознали са њеним радом. затим смо отишли до месне заједнице Сакуле у којој је и галерија слика њиховог  мештанина познатог сликара Зорана Петровића.

У Опову нам је био обезбеђен богат ручак, а тамбураши "Оповске лоле" су се потрудили да нам овај дан остане у лепом сећању.

Сви смо веома захвални организаторима нашој Види, Фадилу и Жарку за овако лепо осмишљен дан са оволико лепих доживљаја.

написала Славица Вилотијевић

20. 11. 2016. год.

Салаш Ћуран

Излет организаовао Фадил Мућа на предлог Олгице Крстић.

Овим излетом завршена је наша туристичка година. Организован је само ручак са музиком, да би се наши чланови веселили, играли, певали и расположени пожелели да то поновимо.

Упркос бојазни да ће мали број чланова желети да по лошем времену иде на излет, окупило се нас четрдесетак, расположених за песму и игру па и за добар залогај.

написала Зорица Кукољац

29. 10. 2016. год.

Археолошко налазиште Винча и Смедерево

Излет организовао Фадил Мућа.

Путници нису знали да ће прво посетити манастир Ваведење на Сењаку, за који неки нису ни знали да постоји манастир у нашој непосредној близини. Нисмо се ту дуго заржали , јер су вршени радови на реконструкцији манастира.

посета Винчи, тј. ископинама остатка насеља где је пре 7000. год. цветала најразвијенија праисторијска култура у Европи, изненадила нас је својим богатством у пронађеним предметима.

Како нас је љубазни кустос упознао, предстоје даљи радови на ископавању, јер је откривен само мали део некадашњег насеља на самој обали Дунава.

И Смедерево има шта да покаже туристима. То су зидине тврђаве из времена

Ђурађа Бранковића који је њом хтео да заштити Србију од турске најезде. Нажалост, није у томе успео, али је тврђава остала као споменик прошлости нашег народа у борби за опстанак. За тврђаву се везују многе легенде па и оне о жени Ђурађа Бранковића, прозвана у народу  проклета Јерина.

После тврђаве посетили смо цркву - Храм Светог Ђорђа у центру и чувени Карађорђев грм.

У ресторану "Baillo", имали смо леп ручак и добру музику па није недостајало ни добро расположење.

24. 09. 2016. год.

Суботица и Палић

Излет организовао Фадил Мућа на предлог Зорице Кукољац.

Непрегледна војвођанска равница дочекала нас је ове суботе својим њивама са разноврсним житарицама, поврћем, виноградима и шумамам. Све то обрадиле су руке вредних паора. настављамо прво према Суботици, нашем најсевернијем граду. Она обилује монументалним зградама из времена аустроугарске владавине што сам град чини врло атрактивним. Градска кућа изазива дивљење због сачуваног ентеријера из доба Марије Терезије, који је по својој лепоти надалеко чувен. Видели смо и предивне витраже и мозаике, којих је безброј.

Градски музеј је нажалост више галерија него установа која би нас упознала са историјским и културним дешавањима у Суботици током њеног постојања.

На путу ка Палићу обишли смо место Бунарић, познато по ходочашћу припадника свих религија овог подручја.

Затим  смо посетили Зоо врт на Палићу. Били смо изненађени лепо уређеним парком са многобројним, дивљим животињама које су биле ван кавеза, имале су велики простор прилагођен њиховим потребама.

Ручали смо на салашу Јелен, Домаћини су нам спремили предиван гулаш у огромним количинама. Затим смо свратили и до Мајкиног салаша на мало музике чувених војвођанских тамбураша.

Задовољни смо кренули за Београд. Током целог путовања обавештавани смо о местима кроз која пролазимо, а у међувремену слушали  музику а и понеки виц и разне шале које су нам пут чинили пријатнијим.

Зорица Кукољац

На степеништу Градске куће                                                                    код Плаве фонтане

27. - 28. 08. 2016. год.

Андрић град, Шарганску осмицу и Дрвен град - Мећавник

Излт организовао Фадил Мућа и Александар Васиљевић - Саша ( наш организатор превоза по Србији ).

Кренули смо рано, јер нас је чекао дуг пут и богат програм обиласка и посета. са нама је кренула и група чланова удружења пензионера просветних радника.

Прво смонадомак Ваљева посетили невелик, али значајан манастир Јовање. манастир је изграђен у 16 веку, а посвећен је Јовану Крститељу. Иконописао га је Лонгин Дечанац најзначајнији иконописац тог доба.

Након манастира Јовање посетили смо манастир Рачак у подножју Таре. Манастир Рача је задужбина краља драгутина Немањића. у њему је радила преписивачка школа, а категорисан је као културно добро од великог значаја.

код преласка границе, за улазак у БИХ, обузела нас је туга да нека замишљена линија дели један народ. Када смо након дугог пута ушли у Вишеград дивили смо се лепоти овог града кроз који кривуда дрина на којој поносно вековима стоји ћуприја. иначе, градф је чист, народ смирен и љубазан. Радосно су нас дочекивали на сваком кораку као најдражег госта.

Андрић град је подигнут на малом простору са зградама из различитих епоха, веома складно уклопљене у улице које носе имена значајних  личности и догађаја. ту је и Висока школа драмских уметности, галерија, сајам књига, биоскоп, ресторани и хотел у коме смо преспавали.

Вече смо провели у оближњем ресторану уз богату трпезу и одличну музику, провод је био за памћење, а домаћини су нам рекли да овако разиграно и весело друштво до сада нису имали.

Сутрадан смо прво кренули возом  Романтика у обилазак чувене Шарганске осмице, прошли смо кроз предивне пределе и пуно тунела. Заустављали смо се и сликали поред камена мудрости и жел. станице са предивном околином и водопадом.

Након Шаргана отишли смо до Мокре горе и Кустуричиног Дрвен града на Мећавнику.

Повратак у Београд носио је са собом незаборавне утиске и успомене.

Написала Зорица Кукољац

Чувена Андрићева "На Дрини Ћуприја"                                                Тунели који чине Шарганску осмицу

06. 2016. год.

Бијељина

Излет организовала Славица Вилотијевић

Ово је трећи пут да идемо у мој родни крај. Као да постоји неко посебно интересовање за моју семберију.

Сваки нам излет има неке специфичности и кажу ми да је увек било лепо.

прво смо посетили насеље Пет језера. Ту је саграђен нови манастир посвећен Светој Петки. Био је то посебан доживљај јер манастир са околином беспрекорно сређеном делује стварно чудесно. Грађен је по угледу на руске манастире и његова специфичност је што има и горњу и доњу цркву.

испред манастира су и бисте Кнеза Иве од Семберије и Филипа Вишњића. О њима као најпознатијим личностима овог краја причала сам у аутобусу. Њихови ликови налазе се на грбу Бијељине. После обиласка манастира освежили смо се у ресторану Пет језера.

Обишли смо затим манастир у Тавни који ни једног посетиоца не оставља равнодушним.

У манастиру су нас дочекали пригодним послужењем и занимљивом причом о историјату овог манастира смештеног на обронцима Мајевице.

СВе време у аутобусу причала сам о историјским и географским одликама овог краја. Било је и музике и познатих цитата о Семберији и других занимљивости.

По повратку посетили смо Бијељину. Били смо у парку који важи за најлепши парк у целом крају.

Обишли смо манастир посвећен Светом Василију Острошком,  у центру града стајали смо пред спомеником палим борцима у последњем рату, пред спомеником Краљу Петру I који на тргу испред општинске зграде стоји преко 100година.

Етно село Станишићи нисмо могли заобићи.

Цео дан је био испуњен разним доживљајима. Заједнички ручак организован је поред Дрине у дивном ресторану "Дринска ружа" који је смештен у велелпном парку.

Ни овог пута музика и добро расположење нису изостали.

Трудила сам се да мојим Чукаричанима покажем Семберију, лепотицу у загрљају Дрине и Саве.

Ако сам и део моје љубави према овом крају пренела на њих није ми жао труда.

На крају желим да наведем стих посвећен овом крају:

" Реке су јој брођене.

23. 04. 2016. год.

Орашац и Аранђеловац

Излет организовао Фадил Мућа

На овом излету дочекала нас је Шумадија са својим благо заталасаним брдима покривеним њивама, ливадама, шумама, многобројним селима и градићима.

Орашац је мало место, али велико по историјској улози, јер је 1804. год. под вођством Карађорђа, подигнут Први Српски устанак против турске владавине. Уз детаљно излагање кустоса обишли смо музеј, након тога смо обишли Марићевића јаругу познату као место где су се устаници договорили о подизању устанка и прогласили Карађорђа за вођу. Обишли смо и цркву Вазнесења Господњег, сликали се испред споменика Карађорђу и Спомен школе.

У Аранђеловцу смо посетили музеј тога краја.

Након Музеја отишли смо до пећине Рисоваче која је према налазима била дом човека у леденом добу. Пећина је веома богата и фосилним остацима животиња леденог доба.

Ручак и музика су нас је чекали у етно ресторану комплекса Александар.

03. 2016. год.

Ваљево -  етно ресторан "Кључ раја"

шетња Тешњаром старом Ваљевском чаршијом

26. 09. 2015. год.

Пожаревац

Излет организовао Фадил Мућа

Посета археолошком налазишту Виминацијуму оставила је Величанствен утисак иако је откривен само мали део, некада великог града из римских времена. Остаци зидова, термалних купатила и улица којима су некад корачали велики римски императори и њихови легионари. Прошли смо кроз подземни тунел са фрескама - ликовима умрлих, наводе нас на дивљење, али и сетне мисли како је све пролазно. Кустос нас је затим одвео до реплике некадашњих вила где смо видели како су живели римски великаши. Вила је уједно и музеј и истраживачки центар за будућа ископавања.

На крају смо обишли налазиште фосила групе мамута од којих је најпознатији скелет женке мамута Вика.

Следећа места за обилазак су Градски музеј и Галерија слика Милене Павловић Барили.

После обилног и укусног ручка у ресторану Јелена, обишли смо чувену ергелу и њен музеј затим штале са величанственим пастувима и где смо мазили ждребад.

Вратили смо се у Београд расположени и задовољни, јер  излет је био за памћење.

реплика виле Римских богаташа

29. 08. 2015.год

Романтично путовање

Излет организовао: Фадил Мућа на предлог Мирослава Малетића

Многи Београђани путују возом који има привлачно име "Романтика". И ми смо се одлучили за путовање до Сремских Карловаца. Очекивала сам од железнице Србије много више од оног што сам добила.

Карте су лепо дизајниране и места су нумерисана. У прошлости је било другачије. Нисмо се бојали ни гужве ни врућине. Наше ћаскање прекинула је пиштаљка чему смо се ми старији слатко насмејали. То је све што ме подсетило на путовања таквим возом.

По доласку у Сремске Карловце сами смо организовали садржајан боравак.

Једна група је ишла на видиковац одакле је леп поглед на Сремске Карловце и околину. Многи су обишли цркве, гимназију, стару апотеку и винарију. На Стражилово се ишло таксијем, а тамо је било многобројних казана где су се спремала јела за кулинарско такмичење. Много младих и веселих људи је седело. Неки су певали или слушали музику, неки су ишли пешице на Бранков гроб. Време нам је брзо прошло и у 18 часова сви смо били на железничкој станици.

Е, баш као у стара времена кренули смо са закашњењем, а онда смо пар пута стајали да пропустимо друге возове, све у свему нисмо много каснили у Београд.

Још нешто је било што нас је подсетило на старо време, конобар је разносио кафу и сокове кроз вагон.

Поред мене је седело двоје младих па смо им причали да су некад путници носили на пут, најчешће печено пиле. Томе смо се смејали.

Када сам сазнала да путујемо возом "Романтика" очекивала сам неке садржаје који ће ме подсетити на време када се чуло клопарање и звиждук локомотиве. Можда је могло бити разгласа са музиком из времена старих путовања "Ћиром" или нас информисати о историјату железнице у Србији.

Једино што ме је вратило у то време било је  моје сећање на давна путовања.

И поред свега излет је био добар, и садржајан. Ми смо се веселили, певали, причали и сећали се прошлих времена.

видиковац

25. 07. 2015.год

Излет у Ресавску пећину и Манасију

организовао: Фадил Мућа

До сада нисмо ишли на излете у Јулу месецу.

Пут нас је прво водио у манастир Манасију. Незабораван је доживљај манастир окружен средњевековним зидинама са 12 кула,  познат по Ресавској школи.

Следеће што смо видели је "Парк макета". Аутор је Миленко Илић (рударски техничар), који је лично урадио макете скоро свих наших најзначајнијих манастира. Био је то леп час историје уметности, јер смо се подсетили на поједине манастире које смо посетили током наших излета.

После манастира обишли смо Ресавску пећину која је прави драгуљ природе. Пећина својом лепотом задивљује све посетиоце, и неизоставно је треба посетити. Пећина је стара 80 мил. година.

После мало одмора кренули смо пут речице Лисине, њеног извора и водопада. Овде смо уживали у лепоти природе. Један од ретких водопада до кога се може несметано доћи.

На крају сви смо лепо ручали у ресторану "Лисине" и то на тераси изнад саме бистре речице. Неки од чланова су се изули и расхладили  у њој.

Излет је био предиван.

написала : Славица Вилотијевић

манастир Манасија

27. 06. 2015.

Голубац - Сребрно језеро

Излет организовао Фадил Мућа на предлог Зорице Кукољац.

Зауставили смо се код Голубачке тврђаве на обали Дунава. уз њене зидине биле су наслоњене скеле, знак да се обнавља, јер је била у рушевном стању па јој је детаљна реконструкција била неопходна. Сама тврђава је значајан туристички објекат настао у 14. веку да би чувао улаз у пристаниште, недалеко одатле за још старију и рушевнију тврђаву Рам за коју ће се морати чекати још ко зна колико година на реконструкцију. Разни освајачи војевали су овим крајевима, градили и разарали. Остали су само камени зидови да чувају успомене на давна времена.

Голубац је мали град, али има неколико значајних зграда с краја 19. века и под заштитом су државе. То је здање општине и Српска православна црква Светог Николе о којој је писао и чувени Феликс Каниц. Дунавске обале су далеко једна од друге више од 6км.

Манастир Тумане, посвећен арханђелу Гаврилу, изграђен је у 14. веку, чува легенду да га је изградио Милош Обилић, а и да је одатле отишао у Косовски бој.

Свима нам је пријала шетња обалом Сребрног језера и ручак у ресторану Сидро.

30. 05. 2015.год

Излет у Крагујевац

Излет организовао: Фадил Мућа

Један од циљева наших излета је и посета неком споменику или стратишту где се умирало у бесмисленим ратовима.

Желимо да памтимо наше претке који су патили, надали се, ратовали и умирали.

Посетом Шумарицама у Крагујевцу и слушајући водиче, који су причали о страшним догађајима 21. октобра 1941.год., осећали смо дубоку тугу и неизмерно поштовање за све оне животе који су се ту сурово угасили.

У центру Крагујевца обишли смо величанствену цркву посвећену Успењу Пресвете Богородице чији је олтар направљен од оникса, а иконе украшене 24 каратним златом. Звоник је саградио човек који је новац сакупио просећи.

Нисмо нашли пут за манастир Грнчарица, јер није било путоказа, а ни мештани нису знали да нам помогну.

Поподне смо провели у шетњи Тополом и обиласку Карађорђеве цркве и вајата. Затим смо отишли  у ресторан "Језеро" на богат ручак и добру музику.

У аутобусу, при повратку као и увек, било је забавно уз музику, вицеве, афоризме и квиз "Како је Крагујевац добио име",

Задовољни излетом покренули су старо питање: "Када је следећи излет"?

музеј у Шумарицама

26. 04. 2015.год.

Трагом битака на Текеришу и Мачковом камену

Излет организовао: Фадил Мућа

Дана 26, априла нађох се са пријатељима Удружење староседелаца Чукарице "Стари Чукаричанин", био је то једнодневни излет на планину Цер и Јагодник.

Поклонисмо се сенима наших погинулих ратника у борбама Првог светског рата и њиховим славним војсковођама. Дружисмо се лепо.

Крај пута завршисмо у ресторану "Пегаз" у Крупњу уз музику песму и игру.

Био је то леп сунчан дан, температура летња, одећа такође.

Добро расположење је пратило све од г-ђе Зорице председника удружења, Фадила њеног заменика па преко веселих чланица ансамбла "Има дана".

Увече смо се растали уз песму "Ој другови је л` вам жао ..." заказано је ново путовање правац Крагујевац.

написао наш гост: песник Раде Пантелић.

Мачков камен

28. 03. 2015.год

Шабац - манастир Каона

Излет организовао: Фадил Мућа

Ми волимо да путујемо. На сваком нашем излету по нешто ново сазнамо али се и лепо забавимо.

Имали смо 28. марта лепо и садржајно путовање.

Пљуштала је киша па смо у манастиру Каона једино могли да уживамо у прелепим фрескама и слушамо јеромонаха који нам је говорио о историјату манастира.

Жао нам је што због кише нисмо могли да уживамо у лепој природи, јер се манастир Каона налази у предивном окружењу.

У селу Мишар посетили смо музеј посвећен Мишарском боју, где нам је кустос музеја веома садржајно говорио о историји тог краја и о самом боју.

Затим смо посетили цркву Светих апостола Петра и Павла у Шапцу која има необично леп иконостас.

У путу до Шапца упознали смо се са основним подацима о Шапцу и његовим занимљивостима.

На крају смо у ресторану "Тамми" имали богат ручак и лепу музику.

Вратили смо се расположени и обогаћени лепим доживљајима.

манастир Каона

29. 03. 2014.год.

Излет у Шид

организовао: Фадил Мућа

Свако наше путовање има нешто специфично, али увек исто расположење и спремност за следећи излет.

Понекад се питам да ли је разлог таквог интересовања жеља да се доживи нешто ново или је повод жеља
за дружењем.

Овог пута смо били распевани аутобус јер је са нама био и хармоникаш Слоба који је све време свирао и певао
што је засигурно подигло расположење на виши ниво.

Шта смо видели?
Прво смо посетили манастир из ХII века "Привина глава".

У Шиду смо посетили галерију и породичну кућу Саве Шумановића познатог сликара сремских пејзажа.

Затим Музеј наивне уметности "Илијанум" где смо доста сазнали о Илији ..... наивном сликару о коме смо
стварно мало знали.

Оно што је у нама изазвало тугу је посета Меморијалном центру "Сремски фронт". посебно су нас растужиле
слике деце чија је младост у тој борби прекинута.

Приликом посете леденој дворани нико није остао равнодушан.

Наш излет је завршен богатим ручком, причом, песмом и шетњом по ливадама прекривеним белим радама и маслачком.

Организатор Фадил заслужује све похвале.

А где ћемо следећи пут?

написала: Славица Вилотијевић

16.11.2013.год.

Излет у Беочин

организовао: Фадил Мућа на предлог нових чланова Вере и Драгана

По жељи већег броја чланова удружења организован је Новембарски излет. Циљ је посета манастирима Крушедол и Беочин и
ручак са музиком у ресторану " Бели - чин ".

Дан је био сунчан и прохладан. Аутобус, као и увек пун веселих људи спремних да овај лепи јесењи дан обогате новим доживљајима.
И би тако. Путовање смо почели уз музику, затим подсећање на Душана Радовића и његове поздраве Београђанима.
Зорица је поздравила нове чланове и зажелела им леп провод. Упознала нас је са програмом.

Прво стајање - манастир Крушедол. Шта да се изабере из богате историје једног од најлепших манастира.
Дивили смо се архитектури, барокним прозорима, богатству иконостаса, фресака и слика.
У манастиру су мошти последњих Бранковића: деспота Стефана величанственог, његове супруге свете Ангелине, њихових синова Светог Максима и Светог Јована.

Поклонили смо се сенима књегиње Љубице, краља Милана и Арсенија Чарнојевића који су ту сахрањени.Дуго смо се задржали уживајући у манастирском миру и лепо уређеној околини.У аутобусу нас је Зорица упознала са још неким подацима
везаним за историју манастира.

Сазнали смо да је песник Лаза Костић боравећи у манастиру написао једну од наших најлепших љубавних песама SANTA MARIA DELLA SALLUTE.

Манастир Беочин је био рушен више пута, једно време је био и болница. У поређењу са Крушедолом његови голи зидови делују тужно.

Ипак слушајући историју овог манастира нико не остаје равнодушан.

Још много се може причати о овом манастиру али ми идемо даље. Док смо пролазили кроз Петроварадин подсетили смо се на излет "Пут вина".

На крају ево нас у Беочину. Мирне мале улице и старе скромне зграде.

Стигосмо у ресторан "Бели - чин". Наше весело друштво аплаузом је поздравило долазак музике.
Певало се и поскакивало уз сремске бећарце. Музика је била одлична а ручак?! Овако богату трпезу никад нисмо имали.

У тако веселом друштву време брзо пролази и ми се спремамо за повратак. Испратио нас је домаћин Влада и позвао да опет дођемо, а ми смо додали да хоћемо ако преживимо овај богати ручак. У аутобусу као и увек, песма шале, препричавање доживљаја.
Овим садржајним новембарским излетом поздравили смо се са путовањима до 2014.год.

20.10.2013.год.

Излет у Бојчинску шуму

организовао: Мућа Фадил

Док покушавам да средим утиске са овог излета стално мислим на Снекину изреку:"Има часова које нам узму,
има часова које нам украду, и има часова који нам измакну"

Ми, као да покушавамо да скупимо те узете, измакнуте и украдене часове, и уживамо у сваком тренутку. Леп јесењи дан нам помаже да искористимо сваки часак.

Добро је што смо прво посетили Музеј ваздухопловства ма колико да смо се дивили експонатима наших талентованих људи, толико су изложени експонати из II светског рата и последње бомбардовање Србије у нама изазвали тужна сећања.
У манастиру Фенек нашли смо мир и дивили смо се прекрасном иконостасу.

Шта рећи за музеј хлеба ?! Све честитке породици која покушава да сачува лепе обичаје, рецепте и разне предмете који су се користили за добијање хлеба - од сетве до трпезе. Све три збирке: археолошка, етнолошка и ликовна резултат су истраживачког и сликарског рада сликара Јеремије. Поред уживања у природи многи су провели време у продавници купујући сремске специјалитете.Најзад смо стигли у Бојчинску шуму у реаторан (Бојчинска колеба) где смо ручали, шетали,играли и певали уз пратњу тамбураша.

При повратку кући певала нам је наша Лела а ми смо јој се придружили. Весело, весело.
Да је било лепо види се и по томе што су многи захтевали да се у новембру организује још један излет, јер је најављено да је данашњи излет последњи у овој години.
Вратили смо се у Београд обогаћени данашњим доживљајима.

Излет у Врњачку бању

организатор излета: Фадил Мућа

Поновни излет у Врњачку бању али са малим изменама у организацији шта ћемо посетити.
Овог пута смо посетили манастир Жичу који плени својом лепотом, и где смо погледали филм о манастиру
и историји тог краја. Жича је један од наших најлепших манастира.

Након посете манастиру отишли смо путем за Врњачку бању у којој смо шетајући лепим парком, посетили
лековите изворе, мост љубави и новоизграђени Јапански парк (донација Јапана). Ручак и музика су били у хотелу Променада.

написала - Славица Вилотијевић

испред извора Језеро

31. 08. - 01. 09. 2013.год.

Излет у Овчар бању

организатори излета: Зорица Кукољац и Фадил Мућа

Удружење "Стари Чукаричанин" има разноврсне активности. Са поносом
истичемо да су наши излети изузетно добро организовани. Аутобус је увек пун,
а често се дешава да је подужи списак оних који чекају да неко одустане.

Овог пута је организован дводневни излет у "Српску Свету гору" - Овчар бању.

"Посета Српској Светој гори" је била богата  мноштвом утисака. Обишли смо манастире: Ваведење,
Никоље и Благовештење. Ови манастири су смештени на Овчару и Каблару. Ту их има много па како рече наш водич Горан Николић да је зато и добио име "Српска Света гора"

Кроз причу о манастирима упознајемо нашу прошлост, а посета сваком манастиру је нови доживљај
и нова прича. Старе фреске, раскошни иконостаси, манастирски мир буде у нама она најнежнија и најдубља осећања.

На овом излету посебан доживљај је била вожња сплавом по Морави. Пред нашим погледима су се смењивали
разнолики пејзажи. негде дивља неприступачна обала, а онда дивне викендице. Ту су и дивље патке, а на усамљеним местима рибари уживају у тишини. Ми смо их песмом "Ој Мораво" мало узнемирили.

Нису нам замерили већ су нам махањем одпоздрављали. Понеком се отргне поглед од обале на Овчар и Каблар   где има још много манастира до којих је теже доћи, а ту су и пећине у којима су некада живели испосници,
или се у њима крио марод бежећи од Турака.

Остатак дана провели смо у одмарању, шетњи обалом, ћаскањем са друштвом у неком од ресторана, купањем
у базену са лековитом термалном водом, а увече после вечере у хотелу "Дом - ловац" песма и игра уз добар оркестар. Другог дана смо обишли манастир Благовештење, и растали се од симпатичног водича и задовољни кренули за Београд.

У аутобусу, песма, вицеви, афоризми, занимљивости, смех и задовољство.

Наши организатори Зорица и Фадил успешно су организовали овај излет.

превоз скелом до манастира Никоље

30. 06. 2013. год.

Излет у Белу Цркву

организатор излета: Фадил Мућа

- Разноврсност излета помаже нам да боље упознамо нашу Србију.

Јуче смо посетили мали, али историјски веома значајан градић, Белу Цркву,
Организатор излета Фадил Мућа обезбедио нам је  љубазног и стручног водича Милана запосленог у Историјском архиву.
Успео је да нам приближи лепоту и посебност овог градића. Национална разноврсност становништва и утицај разних култура
оставили су свој траг.

Сазнали смо да много бивших становнока и њихових потомака долази у посету трагајући за својим коренима.

Та разноврсност огледа се у томе што се на малом простору у центру града налазе четири цркве: Српска, Руска, Католичка и Румунска.

После цркава обишли смо музеј који је најстарији у Војводини. Посетили смо и изложбу наивних сликара из Ковачице.

Посебан доживљај је био одлазак на Видиковац одакле се види цео градић који је окружен двема рекама Нером и Карашем.

После доброг ручка који је био организован на обали једног од седам језера, отишли смо у шетњу.
Било је и оних који су освежење пронашли купајући се у чистој језерској води, шетали, седели у неком од многобројних кафића.

Жао нам је што нисмо остали да видимо карневал цвећа који је почињао у 19часа баш када смо кретали кући.

Уморни од разгледања, шетње, смеха и забаве вратили смо се у кишни Београд.

Дан је био успешан захваљујући Фадиловој организацији.

Фадиле хвала ти, можеш да организујеш и следећи излет. Твоји Чукаричани.

видиковац

06 .06. 2013.год.

Излет бродом Корњача по Сави и Дунаву

организатор излета: Марко Рогошић

- Плови лађа, а у лађи ми стари и млади Чукаричани. Љубазни домаћин брода "Корњача" дочекао нас је на улазу
и зажелео нам удобну вожњу.

Имамо среће, не пада киша па смо могли седети и на палуби. Пловимо ка ушћу Саве у Дунав. Десна обала привлачи
наш поглeд јер ту је прелепа Калемегданска тврђава. Ту је и усамљена лепотица која вековима одолева времену, Кула Небојша.
С обзиром да је ово наш град нису нам требала додатна објашњења. Препознатљиве грађевина, насеља, острва,
мостови све је то било изложено нашим погледима.

Организатор путовања Марко Рогошић омогућио нам је ово лепо путовање бесплатно. Као прави домаћин послужио
нас је бајадерама и зажелео нам лепу забаву.

Међу нама је било много младих, деца и унуци, а били су ту и представници наше Општине.

Мирно време, лагана лепа вожња и весело расположење - шта треба више?! Вратили смо се кући задовољни са жељом
да се сви захвалимо Марку што нам је омогућио овај леп доживљај.

Браво Марко, трудио си се, успео си и подарио си нам једно лепо поподне.Твоји Чукаричани.

- написала Славица Вилотијевић.

друштво на крми

26. 05. 2013.год.

Са излета - етно село " Бабина река "

организатор излета: Фадил Мућа

- Суморан, кишан дан није нас обесхрабрио да кренемо на излет. Аутобус пун насмејаних људи, а време смркнуто.

Прво смо обишли манастир Раковица где је сахрањен Патријарх Павле, а онда кренули према Лазаревцу слушајући причу наше председнице Зорице о Патријарху Павлу, затим  о површинском копу рудника Колубара.
Уживали смо у погледу на лепе пределе кроз које смо пролазили.

Нама не треба много повода за смех и шалу, лепо смо се забављали слушајући музику, али смех је изазвала подела,
према јеловнику, на РИБЕ И МЕСО. Смех због речи рибе, а неко је добацио, требали сте написати и реч БАБУШКЕ.

Досетке, вицеви, музика све нам то употпуњује доживљај на путу.

Аплауз стигли смо. У пределу окруженом пропланцима на ободу села Трбушница смештено је етно село "Бабина река"
(име је добило по речици Бабина река). Добитници су многобројних признања. Духовита је подела простора на "Трг нежности",
"Улицу љубави". Простор је обогаћен стиховима, скулптурама од дрвета, фотографијама шумадијских села, сликама околине,
све је то допри.ело лепоти овог здања.

Љубазни домаћини, леп амбијент, добар ручак и музика и ми увек спремни на забаву.

У сали су били и млади људи који су нам се придружили у колу, а један од њих, гледајући како се веселимо узвикнуо је: "Батали,
одох ја у пензионере".

Целог дана небо је мењало своју слику скривајући сунце за кишне облаке, киша, па опет сунце, али наше расположење се није мењало.

Вратили смо се кући насмејани, обогаћени лепим доживљајем, а Бабина река свима ће остати у пријатном сећању.

27. 04. 2013.год

Излет - Пут вина

Организатор излета: Весна Шенекар

Не знам зашто се овај излет баш тако зове, јер вино није оно што ће нам највише остати у сећању.
На излете обично идемо аутобусом са 50 седишта, а овај пут, због великог интересовања, био је скоро пун аутобус на два нивоа.
Удобан аутобус и пријатна музика допринели су добром расположењу. Симпатична млада девојка Душанка - стручни водич
испред туристичке организације "El Greco", веома стручно и ненаметљиво упознала нас је са географским
и историјским подацима крајева кроз које смо пролазили.

- Сремски Карловци са прелепим тргом, верским објектима и гимназијом свима ће остати у пријатном сећању.
Већи број се храбро упутио на видиковац (192.степеника) и уживао у погледу на Карловце и плави Дунав.

Посета винском подруму породице Бајило где смо од стране домаћина лепо дочекани и дегустирали њихова
најбоља вина и изванредан Бермет.

- Затим је на реду била још једна грађевина достојна дивљења - Петроварадинска тврђава. Са тврђаве се пружа
величанствен поглед на панораму Новог Сада и Дунав. Велика је штета што због многобројних степеника један мали број
излетника није ишао ни на видиковац у Сремским Карловцима а ни на Петроварадинску тврђаву.

- Следеће стајање је било у бањи Врдник. Леп ручак у хотелу Термал, а посебно купање у базену са лековитом топлом водом
баш нам је пријало. Ми увек нађемо разлог за смех и шалу па је тога било и у базену.

- Након Врдника у Иригу посетили смо још један Вински подрум Мачак и дегустирали вина, и то нам је пријало.

Насмејани и задовољни стигли смо у Београд.

Све честитке Весни на успешној организацији излета. Посебно треба истаћи да је Весна успела и да оствари хуманитарну
акцију прикупљање помоћи за лечење дечака Вукићевић Вељка (хитну трансплатацију бубрега), У самом аутобусу прикупљено
је скромно али од срца 6,300.00дин. уз напомену да акцију настављамо и у Удружењу.

на Петроварадину

28. 07. 2012.год.

Са излета у Коштуниће

организатор излета : Зорица Кукољац

- Непредвиђена пауза.

Враћали смо се са излета из Коштунића. провели смо лепо дан уживајући у прелепим пределима, у смеху, песми и игри.
Посетили смо музеј и фабрику, прошетали и пошли назад у наш Боград.

Непредвиђено аутобус је стао. Проблем са гумом. Пут је био веома прометан па смо стајали испред и поред аутобуса.
Нико није био нервозан. Група испред аутобуса почела је са песмом и игром. Друга група је седела поред пута,
шале и вицеви допринели су расположењу. Неколико њих је шетало по стрњишту. Они најхрабрији прешли су прометан пут
и донели нам воде из оближње куће. Поправка је трајала мало дуже. Ми смо стрпљиво чекали. Аплаузом смо
поздравили напоре возача и нашег члана Владу који му је помагао, и кренули смо ка Београду.
Тиха музика, дремуцкање, певушење, а по негде се чуо и смех. Нико није гунђао нити показивао неко
незадовољsтво што се враћамо тако касно. Једног трнутка чула сам да је неко
упитао: " А где нас водите следећи пут" Ето такви смо ми.